O nás

Vítejte v půjčovně kajutových lodí na turisticky atraktivní vodní cestě – Baťův kanál, na kterém můžete strávit prima dovolenou a poznávat krásy Jižní Moravy.

K řízení našich lodí není potřeba žádné oprávnění, stačí platný občanský průkaz a věk nad 18 let.

Rezervace pro sezonu 2023 – více informací na e-mail: kajutova.lod@gmail.com

Proč si vybrat naši loď, aneb čím se lišíme od ostatních?
  • Jsme rodinná firma, naší zásadou je individuální přístup ke každému z Vás.
  • Pokud hledáte komfort a vzhled lodě, můžete si vybrat z našich více než 50 lodí.
  • Dokážeme pokrýt široké spektrum zákazníků (rodiny s dětmi i parta přátel) od 2 romantiků na VIKI po šest námořníků na našich největších lodích.
  • Nově můžete využívat také naše párty lodě a hausbóty.
  • Týdenní, víkendové i minitýdenní půjčení lodí pro Vaši plavbu.
  • Na všech lodích jsou kryté paluby před sluncem.
  • Pro výlety do okolí si sebou můžete vzít i kola, většina lodí jsou vybaveny držáky kol.
  • Na našich lodích ADAM a BETY jsou stojné výšky na zadní palubě i v kajutě, a to opravdu oceníte při delší plavbě.
  • Po celou dobu Vaší dovolené Vám bude telefonicky k dispozici asistenční služba, která Vám pomůže vyřešit případný problém.
  • Plavbu začnete ve vinařské obci Petrov u Strážnice nebo u penzionu U Veličky, kde se nachází jeden z nejhezčích přístavů na Baťově kanále se zázemím restaurace, sociálního zařízení, sprchami a parkovištěm.

Historie Baťova kanálu

historie 1

Baťův kanál je turisticky zajímavá vodní cesta vedoucí na úpatí Bílých Karpat, postavená v letech 1935 až 1938 podle vzoru francouzských kanálů v délce 52 km, která spojovala Otrokovice s Rohatcem. Částečně vede po řece Moravě, jinak uměle vyhloubenými kanály s řadou pohyblivých jezů, 14-ti plavebními komorami a dalšími vodními stavbami. 

Na Baťově kanále je celkem 23 mostů. Pod mosty byly vybudovány podchody pro tažné koně a případně tažnou techniku.

Nejdůležitější dopravovanou surovinou byl lignit z dolů v Ratíškovicích, které rovněž vlastnila firma Baťa. Lignit se převážel po kanále do Otrokovic, kde sloužil jako palivo pro zdejší tepelnou elektrárnu, která dodávala elektrickou energii baťovým závodům na zlínsku.

Baťův kanál se mohl pyšnit řadou unikátních technických zařízení, jako byl například výklopník uhlí u Sudoměřic nebo lanovka pro přetahování člunů přes Moravu ve Vnorovech apod. U všech plavebních komor byl vystavěn typický „baťovský“ domek pro obsluhu komory. Řada těchto památek přežila bez větších škod až do dnešní doby, což dokazuje profesní um a kvalitu práce tehdejších stavařů a techniků.

V současnosti je prakticky celá vodní cesta v délce 52 km opravena, je zprovozněno 13 plavebních komor a na Baťově kanále čile probíhá turistická vodní doprava mezi Otrokovicemi a Petrovem, případně i slovenskou Skalicí. V provozu je 8 přístavů a 16 přístavišť. Díky vybudování slovenského přístavu Skalica se stal Baťův kanál mezinárodní vodní cestou. V blízké budoucnosti se plánuje prodloužení trasy až do Hodonína a Kroměříže.